čas zastavil se

pravá štětec, levá sklenka vína
před sebou odraz duše své
hudba ploužíc se do ovíněného ucha
čas zastavil se, všechno zdá se nejisté

pohled z okna, kouř nadčasově nebem pluje
vítr jej za ruku vede stydlivě
zapadající slunce jejich nepopsatelnost okukuje
shlédla jsem se v jejich hře

dýchám jen pro okamžik těchto chvil
ach pro ten pocit!
zapomněla jsem schválně, jeden z mých hříchů se vyplnil
dnes nežila jsem nadarmo, chtěla bych Ti říct

nejenom plátno, mé ruce barvami hrají
a také tváře studem se rdí
prosím hlavně ať nikdo se nedozví
že žiji ve lži, utkané z vláken pavučin

to byl den včerejší
dnes sklenka whisky a lehkost na duši
přede mnou okno, tma venkovní
bílá mi nyní  pro změnu nějak sluší

ve svém vlastním světě na své vlastní zdi
promítám si den včerejší a dnešní
občas chtělo by to lepší děj a střih
naštěstí žádné "kdyby" není

je půlnoc a já dnes navždy nikdy nevstanu
hudba se mnou proplétá
kéž ve svých snech utonu
proč jen se mi nechce spát?




"The brain appears to possess a special area which we might call poetic memory and which records everything that charms or touches us, that makes our lives beautiful. I have said before that metaphors are dangerous. Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory."
— Milan Kundera, The Unbearable Lightness of Being
















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

.

Interview with a soul III

Zpověď po letech